Ny analyse om relevans og aftagerinvolvering

11.02.2014 // af Daniel Sebastian Larsen, Kommunikationsansvarlig

Nyt notat afdækker massive udfordringer med relevans og aftagerdialog på universitetsuddannelserne. Notatet præsenterer også gode råd, løsningsmodeller og positive casebeskrivelser fra tre universiteter.

Det kniber med relevansen på en stor del af uddannelserne på universiteterne. Kun lidt over halvdelen af alle universitetsuddannelser – nye såvel som eksisterende – har opfyldt kriteriet om relevans og aftagerinvolvering på tilfredsstillende vis i en periode fra 2010-12. Det fastslår et notat fra Danmarks Akkrediteringsinstitution nyeste opsamlingsanalyse, der baserer sig på mere end 400 akkrediteringsrapporter suppleret med kvalitative interview.

Læs hele analysen her

Oversigt over alle publikationer fra Danmarks Akkrediteringsinstitution kan findes her

Læs i øvrigt direktør Anette Dørges indlæg som svar på den debat, der fulgte i kølvandet på analysen her

Abonnér på nyhedsbrev
X

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få nyt om analyser, publikationer og arrangementer om uddannelse, kvalitet og akkreditering.



Akkrediteringsrådets nyhedsbrev


Daniel Sebastian Larsen

Kontakt

  • Daniel Sebastian Larsen
  • Mobil:  7231 8804
  • dsl@akkr.dk