Årsmagasin 2017: Hvad er god uddannelseskvalitet?

Sidst opdateret: 14.12.2017

Læs magasinet her – God læselyst!

I årets løb har jagten på en definition af og en operationel målestok for god uddannelseskvalitet rullet henover det danske uddannelseslandskab. I Danmarks Akkrediteringsinstitutions årsmagasin for 2017 indkapsler vi forskellige vinkler og forståelser i debatten via ti temaartikler og interviews:

  • Anette Dørge: Intet simpelt mål for kvalitet
  • Stefan Hermann: ”Der er en helvedes masse ting, som akkrediteringssystemet ikke kigger på”
  • Internationale strømninger: God uddannelse skal stimuleres og belønnes på lige fod med forskning
  • DSF: God uddannelseskvalitet opstår lokalt
  • Uddannelseskvalitet i et studenterperspektiv
  • Udvalgsformand: Der er tre elementer i en god universitetsuddannelse
  • Uddannelseskvalitet på scenekunstnerisk
  • En ny minister på kvalitetsjagt
  • På jagt efter bedre kvalitet i de studerendes datajungle
  • Fire perspektiver: Learning analytics i en dansk kontekst

Årsmagasinet kommer også omkring aktiviteter i Akkrediteringsinstitutionen i årets løb:

  • Seneste analyserapport: Hovedperson i egen læring
  • Ny analyse på vej: Videngrundlag
  • Ny akkrediteringslov
  • Det langsigtede syn på uddannelser og kvalitet på årets folkemøde
  • Årets afgørelser
  • Igangværende institutionsakkrediteringer

Læs magasinet her – God læselyst!

Vil du have Årsmagasinet tilsendt? Vi sender gerne et eller flere trykte eksemplarer af Årsmagasinet til dig. Send blot en mail med angivelse af adresse og det ønskede antal eksemplarer til kommunikationsansvarlig Daniel Sebastian Larsen på dsl@akkr.dk


Tilbage til publikationer

Download




Forfatter

Danmarks Akkrediteringsinstitution

Dato

2017
Daniel Sebastian Larsen

Kontakt

  • Daniel Sebastian Larsen
  • Mobil:  7231 8804
  • dsl@akkr.dk