Fremtidens læringsmiljøer: Inklusion og studentercentreret læring i fokus for nyt temamagasin

Hvad skal der til for at opbygge og udvikle læringsmiljøer, der favner og understøtter en stadig mere mangfoldig studentergruppe? Og hvordan kan studentercentreret læring bidrage til at styrke inklusion, faglig progression og studerendes trivsel i et uddannelseslandskab i forandring?

Disse spørgsmål er omdrejningspunktet for et nyt temamagasin fra Danmarks Akkrediteringsinstitution, hvor vi dykker ned i erfaringer og indsigter fra både Danmark og Europa.

I en case fra KEA ser vi, hvordan en systematisk indsats for at styrke studiekompetencer skaber en fælles referenceramme og hjælper studerende med at navigere i overgangen til studielivet og videre ud på arbejdsmarkedet.

Samtidig giver direktøren for den europæiske sammenslutning af eksterne kvalitetssikringsorganisationer i en featureartikel et aktuelt europæisk perspektiv på, hvordan fleksibilitet, differentierede læringsforløb og studenterinddragelse er blevet centrale elementer i kvalitetsudviklingen af videregående uddannelser.

Temamagasinet henvender sig til alle aktører i den videregående uddannelsessektor og har til formål at inspirere til udvikling af undervisning og læringsmiljøer, der både imødekommer og udnytter diversiteten blandt de studerende som en styrke.