Uddannelsesinstitutioner må lytte til censorerne
Debatindlæg: Vigtig viden går for ofte tabt, fordi uddannelsesinstitutioner ikke aktivt bruger deres censorers erfaringer og feedback til at udvikle uddannelsernes kvalitet og faglige indhold.
Debatindlæg: Vigtig viden går for ofte tabt, fordi uddannelsesinstitutioner ikke aktivt bruger deres censorers erfaringer og feedback til at udvikle uddannelsernes kvalitet og faglige indhold.
Debatindlæg: Danmarks Akkrediteringsinstitution hilser Uddannelsesministeriets nye ekspertudvalg velkommen, men opfordrer til en koordineret indsats, hvis kvaliteten af de videregående uddannelser skal styrkes.
Debatindlæg: Fremover skal de videregående uddannelsesinstitutioner i højere grad selv tage ansvar og løfte opgaven med at kvalitetssikre og -udvikle deres uddannelser.
Debatindlæg: Der er fare for alvorligt tab af kvalitet i uddannelserne, hvis ikke den samlede sektor forholder sig ansvarligt til de udfordringer, der følger med den øgede fleksibilitet for den enkelte studerende, som uddannelsesministeren varsler med sin kommende kvalitetsreform.
Alle vil gerne have flere tværfaglige universitetsuddannelser. Men de har svært ved at klare de formelle kvalitetskriterier.